Presidential Paper

Op 25 januari 2018 komt Peter Symons de IRSE president, bij ons op bezoek voor een van de lezingen in zijn Presidentieel Programma: “Potential effects of ‘Brexit’ on signalling and control systems” door Andrew Simmons (Network Rail, Digital Railway). Peter Symons zal later die dag een stuk van de IRSE International Technical Committee "Technological Drivers for Change" presenteren.

Op deze dag willen we ook de activiteiten ter gelegenheid van ons 10 jarig bestaan starten. Het belooft een mooi progamma te worden. Houdt deze plek in de gaten!

We ontmoeten elkaar in het spoorwegmuseum, locatie “bedrijfsschool” voor de plenaire sessie, en “de remise” (in tentoonstellingsruimte) voor het diner. Voor een impressie :
http://www.spoorwegmuseum.nl/?gclid=CODUgujtq9QCFc2ZGwodEHQBdg#!/locatieverhuur/ruimtes


Het programma ziet er als volgt uit:

25 januari 2018 (genodigden, sponsoren, leden na aanmelding):
15:00-15:30 Ontvangst bezoekers deel 1
15:30-15:35 Kort welkom
15:35-16:30 Andrew Simmons, Chief Systems Engineer, Digital Railway Programme (UK): Potential effects of Brexit on railway signalling and communications
16:30-17:00 Pauze en ontvangst bezoekers deel 2
17:00-17:15 Opening door voorzitter IRSE Nederland
  • Kick-off 10 jarig jubileum IRSE Nederland
  • Doorkijk naar komende 10 jaar
17:15-17:45 Speech IRSE president Peter Symons (technical drivers for change)
17:45-18:30 Panel discussie (2 companions, president IRSE en voorzitter IRSE NL)
18:30-19:00 Borrel in museum icm rondleiding door gids door museum (Engelstalig)
19:00-21:30 Diner (buffetvorm)

About Andrew Simmons' technical paper:
In June 2016, the United Kingdom (UK) electorate voted to leave the European Union (EU). Whilst political discussions are currently addressing many of the complex issues associated with the UK leaving the EU, of equal importance to both the UK and EU are the post Brexit arrangements. The paper sets out how the legal and standards framework within the EU currently operates, and explores those areas that could be impacted by Brexit and managed in a post Brexit era.
The paper also introduces the concept of a Digital Railway Systems Authority within the UK and how this is proposed to operate whilst UK remains in the EU and how it might need to change following Brexit.
Finally, the paper highlights that many business challenges faced by UK are identical to the rest of Europe, and that a joint approach to address the problems is still possible with the UK outside of the EU.