Programma 2017-2018

Het programma voor het seizoen 2017-2018 is geactualiseerd en ziet er nu als volgt uit:



Planned
Onderwerp
12 April 2017
ATO, Prorail
18 Mei 2017
ALV incl bezoek Rail centre Amersfoort + presentatie China Convention door Tom Jansen
22 Juni 2017
Dual Inventive, Innovatieve ontwikkelingen voor veilig werken aan het spoor
28 September 2017
TOPP, delen van fouten gemaakt tijdens het ontwerpen van beveiligingsinstallaties
13 December 2017EULYNX, Frans Heijnen/Maarten vd Werf
25 Januari 2018Opening jubileum jaar
Februari 2018
Hyperloop, Delft
Maart 2018
Lagerhuis
April 2018
RET/Bombardier, Hoekse lijn. Mixed use van het spoor. Aansluiten op het systeem van een andere leverancier
Mei 2018
ALV + jubileum event +lezing PVT, stand van zaken
Juni 2018
risico's ERTMS roll-out
September 2018
CBTC Amsterdam, ervaringen vanuit een groot project
Oktober 2018
Bezoek Havenbedrijf
November 2018
Effecten EMC op de "nieuwe" systemen
December 2018
Sluiting jubileum jaar

Presidential Paper

Op 25 januari 2018 komt Peter Symons de IRSE president, bij ons op bezoek voor een van de lezingen in zijn Presidentieel Programma: “Potential effects of ‘Brexit’ on signalling and control systems” door Andrew Simmons (Network Rail, Digital Railway). Peter Symons zal later die dag een stuk van de IRSE International Technical Committee "Technological Drivers for Change" presenteren.

Op deze dag willen we ook de activiteiten ter gelegenheid van ons 10 jarig bestaan starten. Het belooft een mooi progamma te worden. Houdt deze plek in de gaten!

We ontmoeten elkaar in het spoorwegmuseum, locatie “bedrijfsschool” voor de plenaire sessie, en “de remise” (in tentoonstellingsruimte) voor het diner. Voor een impressie :
http://www.spoorwegmuseum.nl/?gclid=CODUgujtq9QCFc2ZGwodEHQBdg#!/locatieverhuur/ruimtes


Het programma ziet er als volgt uit:

25 januari 2018 (genodigden, sponsoren, leden na aanmelding):
15:00-15:30 Ontvangst bezoekers deel 1
15:30-15:35 Kort welkom
15:35-16:30 Andrew Simmons, Chief Systems Engineer, Digital Railway Programme (UK): Potential effects of Brexit on railway signalling and communications
16:30-17:00 Pauze en ontvangst bezoekers deel 2
17:00-17:15 Opening door voorzitter IRSE Nederland
  • Kick-off 10 jarig jubileum IRSE Nederland
  • Doorkijk naar komende 10 jaar
17:15-17:45 Speech IRSE president Peter Symons (technical drivers for change)
17:45-18:30 Panel discussie (2 companions, president IRSE en voorzitter IRSE NL)
18:30-19:00 Borrel in museum icm rondleiding door gids door museum (Engelstalig)
19:00-21:30 Diner (buffetvorm)

About Andrew Simmons' technical paper:
In June 2016, the United Kingdom (UK) electorate voted to leave the European Union (EU). Whilst political discussions are currently addressing many of the complex issues associated with the UK leaving the EU, of equal importance to both the UK and EU are the post Brexit arrangements. The paper sets out how the legal and standards framework within the EU currently operates, and explores those areas that could be impacted by Brexit and managed in a post Brexit era.
The paper also introduces the concept of a Digital Railway Systems Authority within the UK and how this is proposed to operate whilst UK remains in the EU and how it might need to change following Brexit.
Finally, the paper highlights that many business challenges faced by UK are identical to the rest of Europe, and that a joint approach to address the problems is still possible with the UK outside of the EU.


Eulynx

13 December 2017
eulynx.eu

Locatie Auditorium, Movares, Daalse Plein 100, 3511 SX Utrecht.

Frans Heijnen komt ons bijpraten over het EULynx project. Maarten vd Werf zal een deel van de presentatie voor zijn rekening nemen. Interessant om zo ook de visie van ProRail te zien.

EULYNX is an European initiative by 10 Infrastructure Managers to standardise interfaces and elements of the signalling systems. The current phase of the project will provide a full set of specifications. The project has started on 19 February 2014, with a three year lifespan for this stage. After three years the project organization will evolve into a standing organization for standardisation of interfaces, based on a full set to be published in 2017.

Aiming for defining and standardising interfaces in the future digital control command communication, signalling and automation system, the goal is a significant reduction of the lifecycle cost for signalling systems. The control and automation system forms the core of digital railroading. Digitisation brings major advantages to the railway system like continuous monitoring for condition based maintenance. On the contrary, there are a number of challenges with a widely distributed safety system that have been taken up by the EULYNX and will result in a further harmonisation of approval processes in EU.

Uit de “Project Description


Introduction:
EULYNX is the initiative of a number of European Infrastructure Managers (IM’s). The project aspires to a mutually shared vision toward harmonisation of rail signalling systems, their technical architecture, its functions and interfaces. The work breakdown structure of the EULYNX project includes items like system architecture, modelling & testing, data preparation, interfaces between interlockings, interfaces to track vacancy detection and adjacent interlocking or signalling subsystems.
Objectives:
The project has clear standardisation objectives, clear lifecycle cost targets and a shared market approach that also fits the aim of the individual IM’s. The rail infrastructure managers invest in the project and harvest benefits being able to change, maintain, renew and update the systems in a competitive way.
This place the IM’s as the system integrators into a position which provides them with a choice of various suppliers for different subsystems during the systems life cycle. The goal is reduced costs for new projects, or when modifying existing system functionality or infrastructure layouts. Also maintenance related activities will benefit from this.
With a collaborative project objectives can be achieved that are difficult to reach by the efforts of an individual IM alone. By committing to the EULYNX project, IM’s join their market force in order to improve competition between suppliers and accelerate innovations for signalling systems, with the purpose of reducing life cycle costs.
The EULYNX community provides the framework for close cooperation between IM’s. Results of previous European initiatives concerning interlocking system standardisation (e.g. Euro Interlocking, INESS and ERTMS) will provide the basis for the project.This also provides an opportunity for the supply industry, as results of the development achieved through the project can be reused in several markets. This creates a win-win situation for all involved.
Cooperation:
The EULYNX initiative acts as a cooperation based on a mutually accepted agreement (as stated in the MoU), following democratic principles and membership fees. The project community will have different kinds of partners: rail infrastructure managers as core members, other active members like signalling or industrial partners, engineering bureaus and universities. Also observers like associations, regulators etc. may be joining in.
The road to a standard:
For historic reasons differences in signalling systems occur. As a consequence, harmonisation of the differences seems impossible without directly affecting operational use and technical equipment. Based on experience of earlier standardisation projects two stages are applicable on the road to standard equipment.
• First stage; based on the experiences from earlier standardisation initiatives, input from the participators will be collected, structure and classified in a database or other dedicated environment.
• Second stage; specialists in the relevant domains provides a system architecture and system requirements so that the objectives can be achieved and in a way that complies with the individual contributions. This is achieved by review and verification actions by the involved specialists of each individual IM.
The outcome should lead to a ‘de facto’ standard, which will not conflict with the needs of each participating IM’s. For each project stage, a higher grade of standardisation will emerge, enabling a reduction in life cycle costs of signalling systems.

Eventbrite gebruik

Een korte uitleg over de werking van Eventbrite en de registratie voor een IRSE-NL event.

Voor alle programma onderdelen nodigen wij de leden uit via een email verzonden vanaf eventbrite. Deelname is alleen mogelijk op uitnodiging en na een geslaagde aanmelding via eventbrite. Zo houden we het aantal beschikbare plaatsen in de gaten en zorgen we ervoor dat leden voorrang hebben op introducés. Als een eigen bijdrage voor deelname vereist is vindt de betaling daarvan ook direct bij aanmelding via eventbrite plaats. Het ticket dat u wordt toegezonden is het bewijs van deelneem en betaling indien vereist.

Zonder ticket heeft u geen toegang!

 Na het ontvangen van een uitnodiging voor een event per email via Eventbrite kunt u aangeven of u hiervan gebruik wilt maken. Na het aangeven dat men deel wil nemen zijn er twee mogelijkheden: 
1. Er komt een vervolgscherm waar binnen 15 minuten de registratie volledig gemaakt dient te worden, dus naam etc. invullen en nogmaals bevestigen en eventueel betalen. Hierna volgt een E-mail met een toegangsticket
2. Er zijn geen plaatsen meer beschikbaar en u wordt op de wachtlijst gezet. Mochten er weer plaatsen beschikbaar komen door b.v. afzeggingen, dan zal vanaf de wachtlijst een uitnodiging gestuurd worden. Hierop dient u binnen een dag te reageren aangezien daarna de volgende van de wachtlijst aan de beurt is. Registratie gaat weer zoals vermeld onder 1. 
U kunt pas deelnemen aan het event wanneer u beschikt over een uitgeprint ticket! Helaas zijn we genoodzaakt om hier bij de volgende events op te controleren. Geen ticket betekent geen deelname. Op de wachtlijst staan betekent geen deelname, geen volledige registratie betekent geen deelname.