Verslag BRIO
12/11/09 19:15 Opgeslagen in: Verslagen

Gelijktijdig wordt de gehele beveiliging vervangen, inclusief de treindetectie. Daarvoor worden 1100 keten, wij zouden zeggen relaishuizen, geplaatst. Belangrijkste elementen zijn de SMARTLOCK 400 systemen en elektronische assenteller of spoorstroomkringen. Daarnaast worden LEU’s geplaatst in het kader van het ETCS1-project. Interessant was ook te horen hoe Infrabel dit werk met haar partners Siemens en Alstom uitvoert. Een ontwikkeling waarbij in de loop van het project meer activiteiten naar de partners verschuift. Testen en indienststelling blijft voorbehouden aan Infrabel.
Klik hier voor de Alstom EBP PLP presentatie sheets en hier voor de foto’s.
Na de presentaties was er tijd tekort om alle vragen te beantwoorden want de bus stond klaar om een bezoek aan het Noordstation te brengen. Daar bekeken we op het emplacement een keet van binnen en bezochten we de ruimte waar de elektronische beveiliging, nog van het type SSI, opgesteld stond.
Gevoed met veel interessante informatie keerden we huiswaarts.
In de bus op weg naar huis werd Ton van Rijn als gastheer en organisator door Jan Oonincx bedankt voor de uitermate geslaagde trip naar België. Van de gelegenheid werd gebruik gemaakt om afscheid te nemen van onze vicevoorzitter Marco Jungbeker, die per 1oktober een functie bij Siemens Canada heft aanvaard. Er werd gespeculeerd op een excursie naar Siemens Canada. Marco en bestuur komen daar te zijner tijd op terug.