Activiteiten

Download als een iCal bestand
Webinar Aspect papers

Ontwikkelingen op het gebied van digitale spoorbeveiligingssystemen hebben overeenkomsten en verschillen. Tijdens dit webinar zullen Bogdan en Branko u meenemen in dit onderwerp op basis van het paper dat zij hebben opgesteld en hebben gepresenteerd in Melbourne (ASPECT 2023). 

 

Het paper heeft de titel “An assessment of the global delivery of integrated train control solutions for urban and mainline railways” en beschrijft de globale ontwikkelingen op het gebied van digitale spoorbeveiligingssystemen. Het paper gaat specifiek in op de volgende vragen:

  • Wat zijn de belangrijkste verschillen en overeenkomsten tussen CBTC en ETCS en de functies die door deze systemen geleverd kunnen worden?

  • Welke verschillen en overeenkomsten bestaan er in de manier waarop op verschillende locaties in de wereld met digitale spoorbeveiligingssystemen wordt omgegaan?

  • Op welke manier zou de uitrol van digitale spoorbeveiligingssystemen op een efficiëntere en snellere wijze kunnen plaatsvinden?

 

Ook zullen Bogdan en Branko het één en ander vertellen over de CBTC- en ETCS-projecten in Europa, Noord-Amerika en Australië waar zij op dit moment bij betrokken zijn. 

 

Bogdan heeft meer dan 35 jaar internationale ervaring op het gebied van onderzoek, projectmanagement en advies over digitale spoorbeveiligingssystemen. Bogdan is binnen en buiten Mott MacDonald een boegbeeld op het gebied van ETCS en CBTC. Hij heeft als internationaal expert en auditor diverse grote spoorbeveiligingsprogramma’s gereviewed in Denemarken, België, Nederland, Australië en Noord-Amerika. Bogdan is daarnaast als reviewer betrokken bij Europe’s Rail Joint Undertaking Research & Innovation projects, die gezamenlijk worden uitgevoerd door de spoorwegindustrie en de Europese Commissie. Ook is Bogdan op dit moment Senior Vice President van IRSE.

 

Branko werkt bij Mott MacDonald als Technical Principal Transit Systems en is zo’n 17 jaar werkzaam in de wereld van spoorbeveiliging. Branko heeft als RAM en Safety Manager meegewerkt aan de implementatie van CBTC op het Amsterdamse Metronetwerk. In de afgelopen 7 jaar is Branko betrokken geweest bij diverse CBTC en ETCS projecten in het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika en Australië. Door zijn betrokkenheid bij het opstellen van technische specificaties en het uitvoeren van reviews, assessments, audits, haalbaarheid- en variantenstudies heeft Branko zich een goed beeld kunnen vormen van internationale ontwikkelingen en uitdagingen op het gebied van digitale spoorbeveiligingssystemen.

Leden hebben de inlog link ontvangen

Locatie Webinar